SEBZELI TAVUK CORBASI

Sebzeli_tavuk_corbasi

Bu corbayi genelde misafirlerime yaparim. Begenildiginden emin oldugum bir corba.
Ayni zamanda besleyici. Bu corbayi hep annem yapardi. Ben pirasali yaptim.
Eger pirasayi kesinlikle yemem diyorsaniz taze fasulye ilede yapabilirsiniz.
Yazin oyle yapiyorum. Aksam eve gec geldim. Corbayi yaptim fakat bir turlu istedigim kalitede resim cekemedigim icin;
fotograf makinasinin katalogunu inceledik. Deneme resimleri derken iyi kotu bir resim cektik.
Fakat saate baktigimda gece 02:00 olmus. Sabahta 6:15 te kalkacagimizi icin hemen yattim.
Bu yuzden resmi daha sonra ilave edecegim.

Malzemeler: (8 Kisilik)

  • Yarim tavuk gogusu
  • 1 adet orta boy havuc
  • 1 adet ince pirasa (yada 6 adet taze fasulye)
  • 1/2 buyuk kahve fincaninda tel sehriye
  • 2 cay kasigi tuz
  • 1/2 cay kasigi karabiber
  • 10 bardak soguk su

Yapilisi:

  1. Once tavugu guzelce yikayin
  2. Daha sonra suyu bir tencere bosaltin ve tavugu icinde haslayin.
  3. Haslama suresi kaynamaya basladiktan sonra atesi kisiga cevirin ve 10 dak. kaynatin
  4. tavuk haslandiktan sonra tavugu tencereden alin.
  5. tavuk suyunu te suzgecten suzun ve tekrar tencereye bosaltin.
  6. ayri bir yerde havucu rendenin normal tarafi ile rendeleyin. Pirasalari boydan ikiye bolup
  7. 3-4 mm genisliginde(eriste keser gibi) dograyin. Tavuklari didin.
  8. Tencereyi tekrar ocaga koyup kaynamakta olan tavuk suyunun icine
  9. tavuk, pirasa,havuc ve sehriyeyi katin. Tuzunu ve karabiberide katin. Kaynarken havucun biraz kapugu cikiyor.
  10. Eger corbanin kopugu bitti ise corba olmus demektir. Bu da yaklasik 10dak. ya denk geliyor.
  11. Corbanizi karabiber, limon yada soya sosu ile ikram edebilirsiniz.

Afiyet olsun.

Not: taze fasulye kullanacaksaniz bunlarida ince ince dogramaniz gerekir

Blogum hakkında

yemek tariflerini bulabileceğiniz eğlenceli ve bir okadarda iştah açıcı bir blog :)

  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP