Köfteli Havuçlu Yoğurt Çorbası

Kofteli-havuclu-ygrt-crbs

Bu etkinliğin konusunu ben çok sevdim. Normalde bu aralar yoğun geçiyor fakat yinede bir tarif eklemek istedim. Biz anneler ne yaparsak çocuklar için yapmıyormuyuz. Vitamin olsun diye çorbalarda yaratıcılık gücümüzü zorlayarak envayi çeşit çorbalar üretebiliyoruz. Bu çorba da benim en kolayıma geleni vede besleyiciliğinede diyecek yok. Diğer bloglarda yayınlanacak tarifleri çok merak ediyorum. İnşallah balık yemeyen oğlum için bir tarif yada çözüm bulabilirim. Diğer tariflere buradan ulaşabilirsiniz.

Malzemeler:

  • 250gr az yağlı kıyma
  • Yarım su bardağı pirinç
  • 1 orta boy havuç
  • yeterince tuz karabiber
  • 1 adet yumurta
  • Yarım su bardağı yoğurt )istenirse (ben çocuklar için tercih ediyorum)
  • 1 çorba kaşığı dolusu un
  • 1 tatlı kaşığı nane

Yapılışı:

  1. Ayıklanıp yıkanan pirinç, kıymanın tamamı karabiber ve tuz ile yoğurulur. Fındıktan biraz daha büyük toplar haline getirilir.
  2. Havuç rendelenir.
  3. Derin bir tencerede kaynamakta olan 2 lt kadar tuz ilave edilmemiş suya köfteler ve havuç rendesi atılır. 15 dk kadar pişirilir.
  4. Başka bir kapta, yoğurt, yumurta ve un çırpılarak terbiye yapılır. Azar azar yemeğe ilave edilip 10dk daha kaynatılır. Sıcak olarak servis yapılır.

Afiyet olsun.

Not: İsteğe bağlı olarak üzerine yağda nane yakabilirsiniz. Yada naneyi direkt çorbanın içerisine karıştırabilirsiniz.

Blogum hakkında

yemek tariflerini bulabileceğiniz eğlenceli ve bir okadarda iştah açıcı bir blog :)

  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP