Eksi Mayali Ekmek

Sonunda ben de bu guzel ekmegi denedim. Uzun zamandir aklimdaydi ve birgun mayayi hazirlamakla basladim ise. Sonuc yuzumu guldurdu. Bu gordugunuz ekmek ilk yaptigim. Sonrasinda iki kere daha denedim. Eksi mayamla kek bile yaptim, harika oldu. Ekmek gibi bir kek, mis kokulu.

Mutfaktan yayilan mis gibi ekmek kokusu o kadar guzel ki. Firindan cikinca sogumasini beklemek isin en zor kismi.

Bu, kucukken rahmetli dedemin evinde her zaman bulunan, ben ve kardesimin burun kivirdigi ekmegin ta kendisi. O zamanlar sert dokusu yuzunden sevmez, yumusacik, bembeyaz olan pazar ekmegini isterdik. Canim dedem, bize o ekmekten alir ama her defasinda da sizin yediginiz ekmek degil, sahte, asil ekmek budur, sagliklidir der dururdu. Ama dinleyen kim. Simdi bu ekmegi koklarken dedecigimin ne kadar hakli oldugunu biliyorum. Nur icinde yatsin.


Tarifi uzun uzun vermek yerine sizi faydalandigim sitelere yonlendirecegim.
Ayse Yaman'in aciklayici ve ayrintili tarifi cok isime yaradi. Eksi mayami kepek hamuru ve su ile hazirlamam disinde tamamiyla onun tarifi gibi yaptim.

Bir de Ruki.org' dan un ve eksi mayalarla ilgili bilgiler edindim.

Tariflerde verilen kabarma sureleri her evin isisina ve eksi mayaya gore degisiyor sanirim. Bu yuzden ozellikle hamuru hazirlayacaginiz zamani gun icine getirmenizi tavsiye ederim. Ornegin sunger adi verilen ikinci hazirlanan hamur 3 saat kadar bir surede hazir hale gelmisti. Ekmegin hamuru da oldukca kisa bir zamanda iki katina ulasti. Gece boyunca hamur cok fazla kabaracagi icin istenilen sonucu alamazsiniz. Zira hamurun iki katindan daha fazla kabarmamasi gerekiyor. Son yaptigim hamur biraz uzun kaldigi icin, bu yuzden istedigim gibi olmadi.



Deneyecek olanlara simdiden kolayliklar diliyorum. Cok zor degil, sadece uzun bir sure gerekiyor beklenen guzellige ulasmak icin..

Blogum hakkında

yemek tariflerini bulabileceğiniz eğlenceli ve bir okadarda iştah açıcı bir blog :)

  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP