DÜĞÜN ÇORBASI

Bu çorbayı haftasonu yapmıştım. Çok sık yaptığımız bir çorba değil. Çünkü eşim çorbalarda etsuyunu pek tercih etmez, tavuksuyu hariç. Bundan bir kaç ay önce arkadaşlarla bir balık lokantasına gitmiştik. Bizler balık sipariş verdik. Bizimle ilgilenen bey ısrarla balık çorbasını denememizi istedi. Balık çorbası benim sanırım aklıma en son gelecek bir çorbaydı. Taa ki balık çorbasının tadına bakana kadar. Kesinlikle mükemmeldi. İskorpitden yapılmış, sorduk. Ama başka beyaz balık etleriylede yapılıyormuş. Ben onuda kızıma içirmek istiyorum. Birgün deniyeceğim. Oldukça besin değeri yüksek olduğunu düşünüyorum. Bu çorbada öyle. Genelde kızım için yaparım. Tabiiki babasının içmediğini bilmiyor. " Babası okadar çok seviyormuş ki bu çorbayı, bizi bekleyememiş ve bizler sofraya oturana kadar çorabsını hemen içmiş" diyoruz. Yoksa "ama baba içmiyor, bende istemiyorum" diye bir tepkiyle karşılaşabilirim. Herkesin gönlünü yapmak zor...

Dn_orba_1
Malzemeler:

  • 10 su bardağı soğuk su
  • 3 çorba kaşığı un
  • 2 yumurta
  • 2 limon
  • 250g kuzu gerdanı parçalanmış (kemikli et)
  • 2 çorba kaşığı sıvı yağ
  • 1 kahve kaşığı kırmızı biber
  • tuz

Yapılışı :

  1. Soğuk su etncereye konur ve etlerde yıkanılarak suyun içine katılır. Etler yumuşayana kadar (yaklaşık 45-50 dak) kaynatılır. Yumuşayan etler tencereden alınır. Kemik parçaları varsa diye sıcak et suyu süzgeçten geçirilir (yada tülbentden).
  2. Bir kasede yumurta, limon suyu ve un, et suyundan azar azar alarak ezilir.
  3. Kaynamakta olan et suyuna katılıp karıştırılarak pişirilir.
  4. Bir yandan etler kemiklerinden ayıklanır.
  5. Tencereye ilave edilir. 5-10 dakika daha kaynatılır. Tuz ilave edilir.
  6. Yağda kırmızı biber kızdırılıp çorbaya dökülür.
Afiyet olsun.

Blogum hakkında

yemek tariflerini bulabileceğiniz eğlenceli ve bir okadarda iştah açıcı bir blog :)

  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP